Hoe voorspel ik de toekomst?

De wereld verandert, dus veranderen behoeftes. Zo kiezen steeds meer consumenten liever voor een duurzame optie, of willen mensen ook digitaal een cursus kunnen volgen.

Organisaties die weten te anticiperen op de toekomst weten zich beter staande te houden in een veranderende wereld. Beweegt jouw organisatie ook voldoende mee?
Open het gesprek met jouw stakeholders en voorspel zo je eigen toekomst.

Lees meer over de mogelijkheden van TuesdaySurveys.

Voorspel de toekomst door het gesprek aan te gaan.

Organisaties staan voor de uitdaging een nieuwe toekomst te creëren. Door ruimte te geven aan mensen. Door te luisteren. Een survey is een uitstekend middel om van jouw respondent betrouwbare en bruikbare informatie te krijgen.
Misschien heb je genoeg aan één enkele ronde. Soms heb je een tweede vragenronde nodig op basis van de resultaten van de eerste. En je kunt de respondent anoniem benaderen of juist een gekende steekproef uit jouw respondenten halen.

Wie zijn jouw (potentiële) klanten/gebruikers en wat beweegt hen?

Futurologie

Futurologie is de wetenschap die zich bezighoudt met onderzoek naar de toekomst. Het draait daarbij om verwachtingen van toekomstige toestanden en ontwikkelingen, gebaseerd op historische gegevens. Bij het opstellen van die toekomstscenario's speelt de input van jouw stakeholders een belangrijke rol. Mede met hun input kun je onderzoeken of jouw strategie future-proof is en jouw organisatie future-ready.

Toekomstverkenning met surveys

  • het testen van jouw waardepropositie: hoe help je de klant en welke productkenmerken zijn daarbij belangrijk?
  • het ontwerpen of valideren van een (digitaal) businessmodel en businesscase;
  • het bevragen van persona’s: wie zijn de (potentiële) klanten/gebruikers en wat beweegt hen?
  • het opzetten van klantgesprekken hiermee heb je een externe validatie van de aannames. Is er een doelgroep? Is er behoefte aan je product of dienst? Kun je deze propositie verkopen? Is de markt groot genoeg?

Hogere respons door koppelen CRM

Een van de sterke kanten van TuesdaySurveys is dat je het versturen van uitnodigingen aan jouw doelgroep vergaand kunt automatiseren. Van het mailen van een survey-uitnodiging aan een cursist direct na afloop van een cursus of juist een koppeling met (segmenten uit) jouw CRM: onze API-specialisten koppelen jouw surveys aan de door jou gebruikte backend (Navision, Salesforce, AFAS, iDOC, ...). Automatiseren biedt ongekende mogelijkheden voor inzicht én marketing.