Evaluatie cursusaanbod

Kunst en Cultuur op School (KCOS) is het knooppunt voor scholen, aanbieders van cultuuronderwijs en de gemeente Haarlemmermeer. 77 scholen voor primair onderwijs en 8 scholengemeenschappen voor voortgezet onderwijs maken gebruik van een breed aanbod aan cultuur voor jongeren. KCOS gebruikt TuesdaySurveys voor het automatiseren van haar klantonderzoek.

Terug naar  Blog
Klant- of gebruikersfeedback is voor elk bedrijf een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering geworden

Feedback: essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering

Klant- of gebruikersfeedback is voor elk bedrijf een essentieel onderdeel van de bedrijfsvoering geworden. Of het nu gaat om een profit- of een not-for-profit organisatie: als je wilt motiveren, inspireren, prikkelen of overtuigen, dan moet je natuurlijk wel weten wat de behoeftes van je publiek zijn en op welke manier je daarin kunt voorzien.

Gebruikersfeedback is een ideale manier om te achterhalen of klanten jouw product of aanbod waarderen. Vaak wordt vergeten om feedback te vragen. Dit is gemakkelijk te voorkomen door het proces te automatiseren. Met de tools van TuesdaySurveys is dit eenvoudig te realiseren. Feedback wordt zo als een constante thermometer: je hebt steeds actuele respons en kunt waar nodig bijsturen.

Als je statistieken verzamelt, weet je wel wat je gebruiker doet, maar weet je nog niet wat jouw gebruikers van de dienst of product vinden. Ook bij nieuwe producten of diensten is het heel handig om de behoeften van je gebruiker of publiek in kaart te brengen.

Klantonderzoek eenvoudig automatiseren

Door klanttevredenheidsonderzoek te automatiseren:

  • maak je klantfeedback veel persoonlijker
    je stuurt gerichte, gepersonaliseerde uitnodingen en reminders.
    on- en offline spreek je iemand direct persoonlijk aan, refererend aan bijvoorbeeld een afgenomen product of dienst.
  • wordt onderzoek niet ééns per jaar uitgevoerd maar heb je doorlopend feedback: kleinere (kortere) surveys volstaan met meer respons tot gevolg
  • kun je het moment waarop je de klant benadert heel precies bepalen
    één of meer automatische herinneringen zijn eenvoudig instelbaar
  • kun je jouw CRM-systeem eenvoudig up-to-date houden
  • heb je op ieder moment de meest actuele data
    en die kun je eenvoudig exporteren als Excel of CSV

Betere surveys door de online help van TuesdaySurveys

Zorg dat je de juiste onderzoeksvragen stelt: als je aan het begin van je onderzoek goed nadenkt over de vragen en de gegevens die je wilt verzamelen, dan voorkom je dat je data verzamelt waar je eigenlijk niet zoveel aan hebt.
Vraag je daarom af: Is dit meetbaar? Wat wil ik uit mijn data kunnen afleiden?
Raadpleeg de help om betere vragen te stellen, om de goede volgorde van vragen te bepalen en om succesvollere surveys te maken.

Over Kunst en Cultuur op School

Meer informatie over Kunst en Cultuur op School in Haarlemmermeer vind je op de website: https://www.kunstencultuuropschool.nl

Wil je meer lezen over het opzetten van een survey en de verschillende vraagtypes? Raadpleeg dan ons Help center voor surveys

Meer weten? Bel ons op 073 – 624 00 50 óf stuur een mail naar info@tuesdaysurveys.nl